fbpx
Skip to content Skip to footer

Generelle vilkår ved kjøp av reiser gjennom Verti Tours

Verti Tours er medlem av Reisegarantifonden i Danmark med medlemsnummer 3539, og derfor er alle pakkereiser kjøpt gjennom Verti Tours dekket av Reisegarantifonden.

Bestille en reise:

Først når gjesten har akseptert et tilbud, Verti Tours har sendt en faktura og mottatt et depositum, er reisen bestilt. Ved innbetaling av depositumet aksepterer gjesten vilkårene i fakturaen og Verti Tours’ generelle vilkår og betingelser. Inkludert en bekreftelse på at navnene på de reisende er korrekte. Eventuelle problemer eller kostnader forbundet med feil navn er gjestens ansvar.

Betaling:

Ved bestilling av reisen sendes det en faktura med en spesifisert betalingsfrist for enten hele reisen eller betaling av depositum og restbeløp. Hvis de oppgitte betalingsfristene ikke overholdes, vil avtalen bli kansellert, og eventuelle depositum vil ikke bli refundert.

Reisedokumenter:

Reisedokumenter sendes ca. 2 uker før avreise. Hvis reisedokumentene ikke er mottatt 10 dager før avreise, må du kontakte Verti Tours. Alle klokkeslett på reisedokumentene dine er lokal tid. Det er gjestens ansvar å holde seg oppdatert om eventuelle endringer i flytider etter avreise. Dette kan gjøres via
www.checkmytrip.com
.

Det er gjestens ansvar å ankomme flyplassen i god tid for å unngå å gå glipp av flyet. Vi anbefaler at du ankommer flyplassen 3 timer før avreise.

Spesielle forespørsler:

Hvis du har spesielle ønsker om glutenfri mat, er laktoseintolerant eller annet som det må tas hensyn til, er det viktig at du opplyser om dette når du bestiller reisen.

Hos de aller fleste flyselskaper er setereservasjon ikke lenger inkludert i prisen på flybilletten, men er noe gjesten selv må gjøre på flyselskapets nettside mot en ekstra kostnad.

Bagasjeregler:

Planter, frø til planting, frisk frukt og grønnsaker og andre planteprodukter som avskårne blomster, bark, kvister og grener er ikke tillatt å ta med tilbake fra reiser utenfor EU med mindre de er ledsaget av et offisielt plantesunnhetssertifikat.

Pass og visum:

Det er gjestens eget ansvar å sørge for at pass- og visumkravene er oppfylt. Mange land krever at passet ditt er gyldig i minst 6 måneder etter at du har reist. Du kan holde deg oppdatert om visumregler for de enkelte landene på det danske utenriksdepartementets nettsider.

Hvis du ikke har dansk pass, anbefaler vi alltid at du kontakter ambassaden på reisemålet ditt og forhører deg om eventuelle visumregler.

Hvis pass- og visumkravene ikke er oppfylt, er gjesten selv ansvarlig for alle konsekvenser.

Forsikring:

Verti Tours anbefaler på det sterkeste at du tegner reiseforsikring og avbestillingsforsikring. Hvis du ikke allerede har disse, anbefaler vi at du kontakter Gouda Reiseforsikring.

Avbestilling:

Hvis reisen avbestilles mellom innbetaling av depositum og endelig betaling, vil det innbetalte depositumet gå tapt. Hvis avbestillingen skjer etter at hele reisens pris er betalt, er hele beløpet tapt.

Avbestilling fra Verti Tours:

Reisen kan bli avlyst på grunn av ytre omstendigheter utenfor Verti Tours og våre samarbeidspartneres kontroll. I så fall vil gjesten få refundert hele det innbetalte beløpet. Gjesten kan ikke kreve ytterligere kompensasjon.

Klager:

Hvis gjesten opplever en mangel på reisen, må gjesten kontakte Verti Tours umiddelbart slik at Verti Tours kan forsøke å utbedre mangelen under reisen. Hvis gjesten ikke kontakter Verti Tours så snart mangelen er oppdaget, slik at Verti Tours kan forsøke å avhjelpe mangelen, bortfaller retten til erstatning.

Dersom Verti Tours ikke har kunnet avhjelpe mangelen under reisen, må krav om erstatning være Verti Tours i hende senest 4 uker etter hjemkomst.

Force Majeure:

I tilfeller av force majeure som pandemier, streik, værforhold eller andre forhold utenfor Verti Tours’ kontroll, er Verti Tours ikke ansvarlig.

Jurisdiksjon:

Sø- og handelsretten i København. Ethvert søksmål skal være underlagt dansk rett og bringes inn for en dansk domstol.

Vi tar generelt forbehold om skrivefeil.